文:MenClub 魏文青  
POSTED ON 11 Oct 2021

喺呢個追求平權嘅年代,唔少人都話要打破性別刻板印象,例如「女人就一定要喺屋企湊仔」、「出街就一定係男人畀錢」之類。咁要打破刻板印象,首先就當然要搵出有咩刻板印象先,日本內閣府男女共同參畫局早前就做咗大型調查,搵出男女分別嘅十大性別刻板印象。

日本內閣府搵黎超過一萬名年齡介乎20至69歲嘅日本男女,分別選出「認同嘅性別刻板印象」,結果就發現男女嘅頭十名中,有7個係共同上榜,包括不論男女都分佔頭兩名嘅「女性應該有女性嘅感性 (即係「似返個女人」)」以及「男人應該做嘢養起頭家」,以及「女性是情緒化」、「育兒期間女人不應該擔任重要工作 (即係專心湊仔)」、「家務、育兒應由女性負責」、「即使兩公婆都要工作,男性都應該更著重事業而非家庭」以及「約會時應由男性請食飯」。反映日本男女雙方對於性別刻板印象嘅睇法其實好相似。

而男女頭十名中有分別嗰三樣,就係男性認為「男人唔應該喺人哋面前喊」、「男人就一定要成家立室」、「男人應該繼承家業」;而女性就認為「即使雙方都要工作,但小朋友有唔舒服時應該由媽媽照顧」、「男性比較適合領導」、「重要嘅事由應該男人去交涉」。簡而言之,日本男女似乎仍然保留「男主外女主內」嘅性別刻板印象。

但更值得一提嘅係,呢啲刻板印象嘅認同率與年齡增長係成反比,亦即係越年輕嘅人,對呢啲刻板印象嘅認同率就越低。例如「男人應該要賺錢養家一項」,60代男女認同比率為63.5%及55%,但20代男女認同比率就只有41.8%及38.3%;「雙方都要工作時,男性應該以事業為先」嘅60代男女認同比率分別為36.6%及30.5%,而20代男女認同比率就只有23.6%及15.2%。

資料來源:日本內閣府