文:MenClub 摯樂  圖:互聯網
POSTED ON 24 Nov 2020
【石油危機?】阿聯酋宣告發現220 億桶頁岩油同大量新原油蘊藏

阿聯酋剛宣佈發現高達 220 億桶非常規可採油氣資源(包含頁岩油)以及額外 20 億桶的常規原油蘊藏,令該國可採原油儲量上升至 1,070 億桶,為全球第六大。而呢批新發現220 億桶的非常規可採油氣資源,規模比常規油田仲要大,潛藏的產油量足以媲美北美洲最多產的頁岩油國家。如果早幾十年通報呢個消息肯定係世界大喜訊,可能能源業界就不想努力了!可惜今時今日經驗過四月油價負數,油價戰主因正是供應過多沙特大幅增產引致油價暴跌,如今新能源革命下發現大量新石油蘊藏還算是喜訊嗎?

如今依然係全球經濟冷凍期,疫情重創原油需求低迷之際,阿布扎比(Abu Dhabi、即阿拉伯聯合酋長國首都,杜拜係該國第二大城市)係呢個時刻宣布發現高達 220 億桶非常規可採油氣資源(包含頁岩油),而且仲承諾,國營石油公司未來 5 年的資本支出將達 1,220 億美元。

阿布扎比油氣產業治理機構──最高石油委員會(Supreme Petroleum Council,SPC)11月22 日宣布,除左 220 億桶非常規可採油氣資源外,亦都發現有額外 20 億桶的常規原油蘊藏,該國可採原油儲量上升至 1,070 億桶,為全球第六高。阿布扎比國家石油公司(Abu Dhabi National Oil Company,ADNOC)聲明中表示,這 220 億桶的非常規可採油氣資源,規模比部分常規油田還要大,潛藏的產油量足以媲美北美洲大陸最多產的頁岩油國家。阿布扎比今年夏天因為產油量超出石油輸出國組織(OPEC)規定的額度,同親密盟友沙地阿拉伯關係出現裂痕。OPEC 及俄羅斯等產油盟國,在油價於 4 月崩破 20 美元後出手,承諾要大幅減少石油產出,拯救油價。

SPC 核准的 2021-25 年 1,220 億美元石油企業資本支出,低於 2018 年制訂的 5 年資本支出計畫(1,320 億美元、至 2023 年為止)。而今次阿布扎比計劃在 2030 年以前,將每日產油量從目前的 400 萬桶提升至 500 萬桶。實際上係一種「玩野」的行為,明眼人就知可大可小,絕對影響整個世界的局勢。

石油產業未來將會有咩改變,新能源電動車革命之下,到底會發生咩野事,唔好以為唔關你事,當然好多人四月時睇到油價跌到負數只係食住花生笑出來,不過世界向來係互動,今次新資訊可能反映地球其實仲好好多好多石油,不過可能未來唔再貴重!