文:MenClub 摯樂  圖:互聯網
POSTED ON 23 Nov 2020
【無人返工】中國小米創建完全無人「黑燈工廠」年產量達千萬

中國最多的係咩野?人還是錢?中國利害之處在於外國唔敢做的中國人敢於創造,中國小米集團CEO雷軍近日明確表示小米將會創建一個100% 無人的自動手機工廠,年產量可達千萬部手機,咩野勞動法人力資源飯堂宿舍全部拋諸腦後,呢個實驗性質的智慧手機工廠,為中國最高階智慧手機生產線,呢條生產線除左上下料,係完全無人「黑燈工廠」燈都唔駛開。宣佈後小米股價節節上升!咁中國班工人點算?社會係咪一齊穩步上揚?係外國例如加拿大,自動付款機並唔受歡迎,主因係顧客擔心收銀員失業,外國人正因為顧及人的利益綁手綁腳,唔願意前行全自動化機器代替人工!

中國小米集團近日表示已規劃建設年產能可達千萬部手機的 100% 無人工廠。小米股價因此節節上升!今年第 3 季小米重新回到智能電話全球市占率第 3 名。針對小米產品全都只是代工的說法,雷軍指出,小米已下決心植根製造業,今年初於北京亦莊建立實驗性質的智慧手機工廠,為中國最高階智慧手機生產線,這條生產線除了上下料,是完全無人的「黑燈工廠」。雷軍指出,工廠可年生產 100 萬部超高階手機,整個工廠工程師加上工人只有 100 幾人;目前效率比代業界最先進的工廠要高 25%,所有設備除了貼片機都是小米自研或小米投資公司自研。雷軍並透露,工廠二期預計能提效 100%,並計劃建成 100% 無人工廠,目前規劃年產能可達千萬部手機。

中國社會真係多得小米唔少,咁大量工人要如何轉業,全民升級過渡向服務業?這是小米探索未來一小步卻是中國工人失業社會不穩的一大步!